Made in Sweden

Du gamla du fria du fjällhöga nord, du tysta du gjädjerika sköna...

Jag är svensk och kommer alltid vara, det har varit ett äventyr att åka till Frankrike, det lilla jag sett förutom lägenheten men när man måste kommunicera med människor är det kört, som om en glasbubbla skillde oss åt. Om man inte har en tolk med sig går det ju inte...huvva.

Det som är charmigt med Frankrike är att man hälsar med kindpussar vilket jag tycker bryter den psykiska väggen som annars uppstår när man träffar en ny människa. Om ni har en annan teori eller åsikt om detta hojta till;)

Motorcyklisterna här när de kör om bilar i bilköerna tackar bilisterna som lämnar plats genom att slänga ut högerbenet....haha såg så roligt ut första gången jag såg det och jag fattade absolut inte varför. Jag har dock inte sett att de hälsar på andra motorcyklister som vi gör i Sverige...kanske har att göra med att de finns några fler åkare i Frankrike.

Grattis på födelsedagen Alice 1 år idag!! Fått fina stickade sockar från morfars mor Linnea ifärd med att öppna fler paket.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fint det är.. Synd att vädret är lite grann som i Sverige... Men det borde vara varmare än här... När jag var i Frankrike för 100 år sedan så var det varmt där.. Det var i maj vill jag minnas, innan sommaren kommit till lilla Skellefteå ialla fall...

HA DET GÖTT

2009-05-21 @ 18:35:53
URL: http://www.nogg.se/elisabethfahlman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0