Paltrundan

Hoj hoj!!
Första maj,en riktig sommardag som spenderades på vägarna i Norrbotten och Västerbotten. Färden började såklart i Skellefteå där jag och Micke anslöt med Anders och Gamen sedan bar det av norrut, i Byske hade vi stämt träff med Håkan och Jocke. När vi var fullt manskap bar det av mot Pite i hög fart.

Micke och Anders körde otroligt fina allroad maskiner medans de andra pojkarna åkte tjocka skrevraketer(Mickes förslag). Paltrundan alternativt kallat 1 maj rundan går mellan Pite-Lule-Boden-Älvsbyn-Piteå. I Piteå serveras det självklart palt efter en hård dag på vägarna.

När vi kom till Pite och samlingsplatsen där hade alla redan åkt mot Luleå, så det blev för oss att bränna till Lule snabbare än innan, vi tog e4:an där pojkarna njöt och Anders Micke och jag skakade fram då deras hojar inte riktigt skapta för att ligga och tuffa i 120km/h.

Vi hann ikapp gänget precis innan Luleå och körde in mot Södra hamn. Det var smockfullt på hela ytan,snackades om att det var ca 900 ekipage där vilket gjorde den varma och soliga dagen ännu varmare. En väldigt mäktig syn!!

Väl i Boden, vi möttes där i centrum av gator fullsmockade med folk som alla beundrade hojarna. Där sitter man och får faktiskt känna sig ganska lycklig och lite stolt, dels över uppståndelsen och dels över att de stackarna som ser på inte har det lika bra som jag:)

Micke, Anders & Gamen efter målgång och mätta med palt i magen!!

På hemvägen körde allroadmaskinerna av i Tåme körde till Byske och till Östanbäck via Furugrund. Vägen var avstängd för genomfart men det är inte mycket som stoppar Lindbergs pojkarna:) Efter ungefär halva vägen uppdagades ett litet problem som löstes med lite tankekraft från en smart tjej(jag) och två duktiga hojåkare.

Problemet som löste sig!

Slutet gott allting gott!!
Även alla älgar tyckte det ;) en annan historia det mina vänner

Nu är jag däckad i soffan i alla fall,vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0