Rom byggdes inte på en dag...

...vilket är lika med att Jessica inte lär sig matte en dag! Idag började vi nya kursen som ska motsvara Matte D. Jag som inte pluggat matte på 5-6 år fick ett bryskt uppvaknande, jag stressar upp mig med att försöka lära mig allt på en gång och sen går det ju alldeles för långsamt att skriva upp lösningar också...måste nog tänka om där! Har nu satt upp ett mål att räkna minst 30 minuter matte varje dag bortsett från på lektioner och räknetimmar, ett rimligt mål tycker jag men vet inte hur resultatet kommer att se ut. Jag bör lägga ner tid på att räkna då jag verkligen vill klara kursen. Tenta har vi den 11 januari :S

Jag kom på mig att tänka att idag har ju inte alls känts som en tråkig måndag då det slog mig att det är onsdag idag!! Vad hände? Imorgon är sista veckodagen för mig då jag är lektionsfri på fredag och åker upp till Sara :)

Ser fram emot helgen såååååå!!

Kommentarer
Postat av: Ida

du kommer att klara den galant =) väldigt smart att räkna varje dag :) KRAM

2010-11-05 @ 11:05:14
Postat av: mum

Håller helt med Ida Kram vännen hoppas du får en härlig helg :)

2010-11-05 @ 17:15:54
Postat av: Yamahajossan

Jag är bara avundjuk jag... vill också läsa matte! Fast övriga ämnen vet jag inget om... ;-)

2010-11-07 @ 12:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0