Rosa ord...

en rosa månad, bröstcancer, ja det kanske känns uttjatat men om det inte vore för forskning och utveckling inom detta område kanske min underbara mamma inte levt idag. Jag har skrivit en dikt och har genom detta skänkt 50 kr till Rosa Bandet och har dessutom chans att vinna priser!!!
Mitt bidrag;

Mor och Dotter,ja hela familjer drabbas

En lott ingen vill dra,liv som sabbas

En symbol så helig som en mors bröst

Tur att det finns forskning,ger stor tröst

 

Hoppas det går hem hos juryn...svårt att skriva något fint när man måste begränsa sig till 160 ord...

Kommentarer
Postat av: Madde

Gåshud, underbart hunnybunny!

2010-10-05 @ 21:38:59
URL: http://maddekjell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Underbara du.. jag fäller en tår och blir ordlös.. Love you!!

2010-10-05 @ 22:21:14
Postat av: yamahajossan

Du är fin du! Saknar dig? Kommer du hem snart?

2010-10-06 @ 12:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0