Ståplats i Nybroviken...

Med fysik-boken i knäet tittar jag med ett halvt öga på Svt's nya serie Veckans brott. Rubriken i inlägget är en benämning på mord där någon dränks genom att sänkas ner i vatten med någon typ av tyngd som gör att de drunknar. Hemskt, finns mycket hemskt i Sverige, Världen...är människor en ovanligt grym ras?! Jag har alltid varit fascinerad över kriminalitet, det ligger så många faktorer bakom en människas gärning och vi människor vill ha förklaringar till varför, vi skapar helheter utifrån pusselbitar, detta gäller inte bara brott.

Funderar om vilka faktorer som gör att SD kom in i riksdagen...funderar om kriminalitet och människans sanna natur. Får inte så mycket plugg gjort men känns som jag kan det jag läser ändå...det är då lät att sväva iväg till roligare saker..som att försöka förstå och såklart lösa världens problem. Detta är en tidig dröm jag haft/har att göra skillnad, göra en bättre värld men det känns svårt att göra en förändring som kan påverka ett helt folk. Jag fortsätter att fundera på det en stund:P

Veckans brott var intressant...kommer att kolla igen och prisa SVT för deras webbsida så man slipper passa tider!!

Kommentarer
Postat av: mum

Du är go du gumman!! vi får inte tänka att vi själva ska förändra ett helt folk.. då blir vi lätt nedstämda och tror inte att det löns! Men det gör det faktiskt bara vi gör det lilla vi kan!!Ingen kan förändra allt men alla kan förändra något :) älskar dej å hör du nått som surrar så är det vi som hurrar och hejar på dej!!

2010-10-20 @ 18:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0