Påsken hägrar...men först mineralogi och en utlandsresa

Tiden går ofattbart fort med tanke på att det snart är tenta och ofattbart långsamt med tanke på att jag längtar till norr. Ska försöka ägna denna vecka åt hårt tentaplugg så jag kan plugga mindre när jag är hemma!

Solen skiner ute och har så gjort i ett par dagar, underbart skönt, i vilken sekund som helst slår nog de vackra körsbärsträden ut.

Imorgon åker vi ett gäng ur klassen till Köpenhamn och ska tillbringa dagen på dels Geologimuseet och dels Experimentarium där det visas en utställning med riktiga människokroppar som "plastats" så de ser riktiga ut. Ska bli riktigt spännande men lite läskigt på samma gång, min första reaktion när jag hörde om utställningen var inte positiv.

30 miljoner människor har sett utställningen som heter Body Worlds och det är människor som donerat sina kroppar till läkaren som skapat den.

Kommentarer
Postat av: mum

Oj vilken dag!hoppas du haft trevligt! Längtar till du kommer hem!! Älskar dej! KRAMIZ

2011-04-12 @ 21:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0