Jag är lite konfys!


Gjorde en EEG-undersökning i torsdags och det var ju minst sagt en upplevelse, inte en värst trevlig men det gjorde ju inte heller så ont. Mössan med elektroder jag fick ta på mig var röd och sen spändes den fast under hakan som dom gör på barna! Spruta in lite gele i hålen och peta med pinne och sedan koppla dit sladdar. Ligga på en brits och slappna av och blunda, sedan öppna ögon och blunda, upprepa sifferkombinationer, hyperventilera i några minuter så man nästan svimmar och sedan utsättas för en lampa som blinkar i olika frekvenser rakt i ögonen. Får väl resultatet så smånigom, ska ju göra en MR-röntgen den 28 februari.

Har laddat hem en testversion av Adobe Illustrator då jag ska försöka mig på att göra någon snygg logga som vi Yukigassare kan trycka på våra tröjor som vi ska få av Instutitionen för Geo- och Ekosystemvetenskap som några av oss pluggar på.

Har ägnat några timmar åt detta men grejen är ju att jag inte vet om dessa saker går använda hos en tryckfirma, vill ju inte att bilderna ska ha någon bakgrund...därför testar jag lägga upp dom här och se vad som händer!

The Big C, en serie på som sänds på svt handlar om en kvinna som får veta att hon har obotlig cancer och snart kommer att dö. Hon bestämmer sig för att leva livet fullt ut, intressant ide, hon verkar ju lite koko, men det kanske är så det skulle kännas, jag har aldrig fått något sådant besked men sen finns det lika många sätt att hantera saker som människor på jorden. Den kanske förtjänar min fortsatta uppmärksamhet, har inte riktigt bestämt mig.

Har designat en ny "logga" till instutitionen också eftersom dom inte har någon, jag blev ganska nöjd med den men kanske måste kasta om ordningen på grejer, vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Lillmarit

Du är duktig. Kram :)

2011-02-20 @ 22:40:41
Postat av: Ullis

Härligt Jessica, blev ju jättefina bägge 2. Du har begåvningen... = )Visa dom för dina klasskompisar o lärare o hör vad dom säger. Måste ju bara "Gilla".

Har gjort en likadan undersökning som dej fast det var då i Forskningssyfte o jag fick aldrig veta resultatet, men det kan inte ha varit nåt annars skulle dom väl ha ringt i nån klocka. Men man känner sej ganska knäpp med alla trådar i klet i huvudet. Ska nog få komma oss till stugan i helgen, han har fixat igång en gammal traktor som ska få skotta en hel del snö. JätteKramis på dej, Zigge hälsar.

2011-02-23 @ 10:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0