Och naturen skapade människan..

...jag skulle också vilja tillägga att naturen formade människan, hursomhelst så är rubriken namnet på en dokumentärserie som går på Kunskapskanalen på måndagar kl 20.00 och handlar om olika naturkrafter som vi människor måste lära oss leva med och respektera om vi vill leva. Se den!

Ibland glömmer jag bort varför jag gör saker och nu har det varit en period av funderingar kring min utbildning men efter att ha sett denna dokumentär som i dag handlade om sötvatten- källan till liv och en kort film från franska Normandie minns jag varför jag vill bli naturvetare. Kan inte riktigt sätta ord på det men jag blir oerhört glad och får tillfälligt storhetsvansinne.

Imorgon väntar en exkursion i sydöstra Skåne med en fossilexpert som ska visa oss lite roliga fossil hoppas jag, låt vädrets makter vara med oss!!
För snart 5 år sedan stod jag på isen utanför Porsön, Luleå och tog denna bild, jag kan inte annat än att längta tillbaka:) Mitt panoramaprogram har kapat hörnen på bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0