Då är man injicedrad!

Jag var hos doktorn idag för lite rådfrågning om min hälsporre...
Det blev inte så mycket utfrågning dock, förstår inte varför alla funderingar är som bortblåsta när man träffar doktorer. Hur som helst så fick jag röntga min fot och det var inga konstigheter och ingen utväxt vilket är positivt. Besöket slutade i alla fall med att han stack mig i sidan av hälen in mot senfästet, inte så hemskt att bli stucken faktiskt trots att han la upp det snyggt och sa att det var ett av de känsligaste ställena att sticka på. Det kändes lite konstigt och som att foten svällde medan han sprutade in kortisonet. Har haft lite ont idag och foten känns lite tung. Har också upplevt att jag varit otroligt glad, om det beror på kortisonet eller mina knasiga vänner låter jag vara osagt. Hoppas innerligt nu att inflammationen försvinner och att jag kan börja gå normalt igen!

Har läst lite om kinesio tejp och funderar på att komplementera med lite sån tejpning. De nvanliga tejpningen som sjukgymnasten gjorde funkar ju som dåligt dessutom mår huden inge bra av den tejpen. Kinesio tejp ska tydligen "andas" och jag har sett video på Youtube hur man kan tejpa för hälsporre. Värt att testa?!

Kommentarer
Postat av: lillmarit

Testa på! Huvudsaken du mår bättre. Grattis på dig igen stumpan. :)

2011-10-11 @ 18:51:31
Postat av: frida

usch, låter ju skitläskigt med sprutor i foten, modiga du! ove hade riktigt jobbig hälsporre för typ 10 år sen, minst ett år kunde han inte gå några promenader öht, hur trist som helst, jag som älskar kvällspromenader. han gick i vilket fall tillslut till ett ställe här på söder som heter gå-och-löp-labbet, och de såg direkt att han skulle ha formgjutna sulor, kostade rätt mycket men då gick det över! så sen dess kan han inte ha skor utan att stoppa i de där inläggen, (men tror han har börjat fuska lite nu) han har gjort nya en gång oxå, för han slet ut de gamla, och då har de kvar hans formar, så det blir billigare än första gången. jag minns att jag tyckte det var ett mirakel att det gick bort så lätt, med några inlägg bara! innan fick han gå med skor inomhus och hålla på, skitjobbigt. passa på att gå dit när du ska ner till stockholm, i Nov? länk här:

http://www.gaochlopkliniken.se/skador/halsporre

hoppas verkligen att du får bort det onda, stor kram på dej!

2011-10-14 @ 12:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0