Nördigt och roligt!

Har fått tillgång till ett GIS-program nu som heter MapInfo och kunde där modellera lite med anomalier av metaller. Men jag ska inte tråka ut er med detta, ville bara visa lite fina bilder där jag bara för skojs skull kollat in lite landformer och fina stukturer av landytan helt avskalad från vegetation och bebyggelse.
I mitten överst på bilden ser vi en tydlig rullstensås som på andra sidan sjön går över till ett åsnät.
Såhär ser samma miljö ut från ett vanligt flygfoto.
Här har vi något där människan satt tydliga spår nämligen...
ett flygfält! Nu har jag nördat mig färdigt för idag, gör ju det mest hela dagarna.
 

Kommentarer
Postat av: yamahajossan

Men en sån härlig nörd sen...
:-)

Hoppas vi kan umgås snart! Träna kanske? Ska du träna nåt i helgen?

2013-02-14 @ 07:35:56
Postat av: yamahajossan

Ha en underbar alla hjärtans dag!!!!!!!

2013-02-14 @ 07:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0