Tankar på terminalen

Flanörer, ett ord som betyder vandrare eller dagdrivare. Kom att tänka på det idag under min långa fredag på Arlanda på terminal 4. Utan att egentligen veta dess rätta betydelse då var det ordet som dök upp i mitt huvud när jag satt och kollade på människorna som passerade utanför caféet där jag parkerat mig för en kopp te. Det kändes rätt på något sätt, men det fanns fler sorters människor där också, såsom de ivrigt väntande barnfamiljerna som är ute i god tid för att slippa stressa som plötsligt finner sig i en situation där barnen behöver stimulans för att inte gå bärsärkar gång på terminalen, jag avundas inte denna sorten. Det finns de smått nervösa och stressade resenärerna som förmodligen har lite vana av att flyga och blir lätt stirriga när de inte vet var de ska ta vägen. Det finns fler sorter men just idag är helgdag och terminalen är nästintill öde. Jag som flanör som jag skulle titulera mig sitter och funderar om jag ska sova eller inte, det är ju trots allt ganska uttröttande att bara vänta.


Kommentarer
Postat av: Lillmarit

Kram!

2013-03-30 @ 10:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0